Spanien landet fashion glömde?

Jag skulle aldrig säga att jag är speciellt fashionabel av mig, det är sådant Tobias håller på med. Men efter lite över en månad här i spanien så kan jag ju informera er att jag suktar efter folk som klär sig coolt, eller har på något sett en egen stil. Jag har inte sett en ända snyggt klädd spansk människa. Det finns inte en gnutta streetstyle här överhuvudtaget. Det som gäller här i spanien är: G-star raw, och sjukt fula hoddies från D&G. Typ som JL tröjorna i sverige för några år sedan.

Hela den här grejen får mig att känna mig sjukt osäker och konstig. Jag sticker verkligen ut här även fast jag inte försöker. Och det är bra, man vill sticka ut. Men inte till den graden att folk vänder sig om. Tidigare i veckan hade jag på mig ett par vanliga svarta cheap monday jeans med ett vitt linne och ett par converse. Ungefär det ALLA i sverige har i sin garderob. Tror inte jag känner någon som inte har ett par cheap mondays eller converse hemma i garderoben. Alltså kände jag mig jävligt neutral. Ojojoj vad fel jag hade.

En tjej i klassen undrar varför jag har ett tjejmärke på mina jeans. Weekday är alltså ett TJEJ märke här i spanien.

Sen fick jag också höra att jag klädde mig som en bög. Ahapp okej. spanjorer är trångsynta och bittra. Jag tror inte jag överlever en sekund till här. Det bästa var när jag visade en klasskompis Kissies blogg. " Is she Emo?" Hon tycke kissie var emo för att hon hade svarta jeans och "nörd glasögon".  Jag menar ni måste fatta hur felplacerad jag känner mig.  



Om jag ser någon som kommer klädd såhär nästa vecka så lovar jag att jag kommer hoppa på människan och tvinga den att vara min vän.




Kommentarer
Postat av: Daande

Tycker väldigt synd om dig Jimpiz. Ska välkomna dig med ett FASHION PARTY när du kommer hem.

2009-10-17 @ 15:19:06
URL: http://ilandsbloggen.blogg.se/
Postat av: Elvira

Det är typ bara i Sverige man klär sig snyggt till vardags med! :p Stöööört... och alla klär sig skitfult i Spanien!

2009-10-25 @ 17:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0